Elkarrizketa I / Entrevista I


ELKARRIZKETA I: Itxaso Sainz de la Maza






Gaur egun bizi dugun egunerokotasuna COVID-19-arengatik aldatu egin da. Hori dela eta, hainbat moldaketa ikusi ditugu hezkuntza eta ikasketa arloetan.

Horregatik egoera hauek nola aldatu diren ikusi ahal izateko Leioako Gazteei egindako elkarrizketa txikiak argitaratuko ditugu astero.

Lehenenengo elkarrizketa honetan Itxaso Sainz de la Maza dugu. Itxaso pianojolea da eta Juan Crisostomo de Arriaga Kontserbatorioan lan egiten du irakasle moduan. Hori dela eta, kontserbatorioko hezkuntzak izan dituen aldaketeei buruz galdetuko diogu.

Nola aldatu da zure lan esparruko errutina?


Kontserbatorioko hezkuntza oso berezia da. Nire klaseetan ikasleekin banan - banan elkartzen naiz eta bertan musika zuzenean egiten dugu biok batera. Errutina hori telelanera egokitzea ez da batere erraza, baina ikasleen esfortzuari eta borondateari esker aurrera eraman ditugu klaseak. Ikasle gehienek grabazioak bidaltzen dizkidate agindutako ariketekin eta horretan lan egiten dugu, euren interpretazioak komentatuz eta arazoak zuzentzen. Batzutan bideodeiaren bidez ere saiatzen gara edukiak lantzen. Baina esan beharra daukat, nik pertsonalki grabazioen baliabidea nahiago dudala. Konexio arazoak direla eta, askoz hobeto apreziatzen dira musikaren detaile txikiak aurrez grabatutako artxibo batean.

Zer izan da zuretzako zailena?


Materiala berriak sortzea, zalantzarik gabe. Konfinamenduaren hasieran pilo bat ordu pasatu nituen - eta jarraitzen ditut igarotzen - nire ikasleentzako grabazioak egiten, ariketak prestatzen, partiturak eskaneatzen... Agerian geratu da Kontserbatorioko ikasketak ez zeudela gaur egun funtzeskoak diren IKTeetara egokituta. Gutxienez balio izan digu musikako irakasleei baliabide teknologiko berriak ezagutzeko. Normalitate berrira bueltatzen garenean, espero baliabide hauek gure egunerokotasunean ere inkorporatzea.


Zelan jokatu dute zure ikasleek errealitate honen aurrean?

Denetariko jarrerak aurkitu ditut, baina esan beharra daukat orokorrean oso positiboa izan dela. Ikasle batzuk lehen baino askoz gehiago ikasten ari dira orain eta euren ikasketa - kalitatea ere hoberuntz joan da. Gehienek ikusten edo entzuten dituzte egindako grabazioak aurretiaz eta askotan beraiek bakarrik saiatzen dira gauzak zuzentzen eta grabazio hobeak lortzen niri bidali baino lehen.

Beste batzuen kasuan ez da hain erraza izan. Ikasle bat baino gehiagorekin gertatu zait, euren auzokideekin arazoak direla medio, ezinezkoa dutela musika egitea euren etxeetan eta horregatik ezin izan ditugu eduki guztiak landu. Beste batzuek, ordea, ez dute euren instrumentuak etxean, normalean kontserbatorioan ikasteko aukera dutelako, eta orain ez zaie posiblea prakikatzea euren instrumentuekin.

Ikasketa-errutinari buruzko aholku batzuk proposatu nahi dituzu?

Oso inportantea dela borondate sendo bat izatea eta egunero pixkatxo bat egitea, zure helburuak lortu ahal izateko. Halere, deskantsu - tarteak mantentzea ere funtsezkoa dela sinetsi dut, ikasten ditugun orduetatik ahalik eta etekin handiena atera ahal izateko.



Entrevista I: Itxaso Sainz de la Maza








La normalidad que vivimos hoy en día ha cambiado a causa del COVID-19. Por eso, hemos contemplado diferentes cambios en educación y en los estudios.

A raíz de esto, semanalmente, publicaremos una pequeña entrevista de diferentes jóvenes de Leioa para poder contemplar sus cambios en estos ámbitos.

En esta primera entrevista tenemos a Itxaso Sainz de la Maza. Itxaso es pianista y trabaja como profesora en el Conservatorio Juan Crisóstomo de Arriaga. Por lo tanto, vamos a preguntarle por los cambios que han tenido las enseñanzas musicales.

¿Como ha cambiado tu rutina de trabajo?


La educación en los Conservatorios es muy especial. En mis clases me junto individualmente con mis alumnos y los dos juntos hacemos música en directo. Ajustar esa rutina al teletrabajo no es nada fácil, pero gracias al esfuerzo y voluntad de los alumnos hemos podido sacar adelante las clases. La mayoría de los alumnos me mandan grabaciones con los ejercicios propuestos y sobre ello trabajamos, comentando sus interpretaciones y solucionando los problemas. A veces también, intentamos trabajar a través de videollamadas. Pero, tengo que decir que yo, personalmente, prefiero utilizar el recurso de las grabaciones por los pequeños detalles que se pueden apreciar y también por los problemas de conexión que pudieran tener las videollamadas.

¿Que ha sido para ti lo más difícil?


Sin duda, crear nuevos materiales. Al principio del confinamiento pase muchas horas, y continúo haciéndolo, preparando grabaciones, ejercicios, escaneando partituras… para todos mis alumnos. Esta situación, ha reflejado que los estudios de Conservatorio no estaban bien adaptados a las nuevas tecnologías TIC. Por lo menos, a los profesores de música nos ha valido para conocer mejor los nuevos recursos tecnológicos. Espero que cuando volvamos a la nueva normalidad también pudiéramos incorporar estos recursos.

¿Como han reaccionado tus alumnos ante esta realidad?


He encontrado todo tipo de comportamientos, pero en general han sido positivos. Algunos alumnos estudian mucho mas que antes y su calidad de estudio va mejorando. La mayoría escuchan sus grabaciones antes de mandármelas y muchas veces tratan ellos solos de corregirse para hacer mejores grabaciones antes de mandármelas.

En otros casos no es tan fácil. Con mas de un alumno me ha pasado que han tenido problemas con los vecinos, por eso, se les ha hecho imposible practicar y no hemos podido trabajar todos los contenidos. Otros alumnos tampoco han tenido sus instrumentos en casa porque tenían la oportunidad de estudiar en el conservatorio, pero ahora no se les hace posible practicar con sus instrumentos.

¿Quieres proponer algún consejo para la rutina de estudio?


Es muy importante tener una gran voluntad y poder hacer cada día un poco para conseguir tus metas. Sin embargo, creo en que es fundamental mantener los tiempos de descanso para poder sacarle el mejor rendimiento al estudio.




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